THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

Khamis, 22 Julai 2010

*Maaf,penyelasaian paling baik jika ingin menjernihkan keadaan,jika berbuat salah,sudah tentu kita perlu meminta maaf terlebih dahulu,tetapi ada jua di antara kamu yg sering meminta maaf walaupun hakikatnya bukan kamu yg melakukan kesalahan.
->Sememang nya tidak salah untuk meminta maaf demi menjaga hati,sebagai tanda hormat atau kamu ingin mengalah.Adakah ini patut terjada sedangkan pihak lain terus tersenyum kerana kamu yg memikul kesalahannya?Jika ternyata kesalahan bukanlah berpunca dari kamu,adalah menjadi hak kamu untuk tidak meminta maaf.Remaja beri tips mengapa kamu tidak perlu meminta maaf.
1. Penasaran kamu
Utamakan perasaan kamu,jika menasaran kamu terluka,jangan minta maaf.Biarlah org yg mlukai hati kmu itu meminta maaf terlebih dulu,apa yg kmu rasa dan fikir,spenuhnya adalah hak kamu,bukan semua org tau menghargai perasaan kamu sebagaimana mereka perasaan kamu sebagaimana mereka mau kamu menghargai perasaannya.
2.menjadi perhatian
tidak semua orang meminta dirinya menjadi perhatian org lain.mungkin ada sebab-sebab tertentu mengapa kamu yg dipilih berbanding dgn org lain.kamu tidak perlu meminta mbf jika ada yg cemburu pastikan perhatian yg kamu dpt itu adalah bersifat positif.
3.memutuskan cinta
kalau cinta berpunca dari silap kamu,semamangnya diri kamu berhak meminta putus.untuk apa kamu terus menyeksa diri untuk terus bersama sidia sedangkan ternyata dia sendiri yg bersalah.kamu jua tidak perlu memaksa diri untuk meminta maaf kerana perpisahan inh bukankah yg kmu ingin tetapi keadaan yg memaksa.
4. Berkata jujur
kejujuran melukakan kunci utama dlm sbuah perhubungan.kamu tidak perlu takut untuk berterus-terang andai ia mendatangkan kebaikan dlm hubungan.walaupun mungkin ia boleh menetuskan salah faham antara kamu dan si dia.terpulanglah pada si dia sama ada boleh menerima kejujuran kamu ataupun tidak
5. Orang menuduh kamu
jika memang bukan kamu yg lakukn,suarakan dgn lantang.bak kata pepatah,berani kerana benar takut kerana salah.kalau kamu mengaku,alamatnya kamu akan di salah sangka.jangan selaki mengucapkan 'saya minta maaf' sedangkan dalam hati meronta-ronta mengatakan bahawa kamu tidak bersalah dan menjadi mangsa keadaan.
6. Kamu lebih berkebolehan
stiap manusia mempunyai keistemewaan yg trsendiri.jika ada org lain yg tidak dpt menerima keistemewaan kamu.pedulikan sja! Kamu harus sentiasa berpkir positif dan menganggap inilah kelebihan yg kmu miliki dan bersyukur dgn kurniaan tersebut.reyeki dan anugerah tuhan tidak harus dipersiakan.
7. Kamu masih solo
inhlah hidup kamu! Walaupun ada kalanya kamu berasa bosan kerana masih tidak mempunyai kekasih,ia bukan salah kamu.terpulang pada diri kamu sama ada ingin mempunyai kekasih ataupun kekal solo.soal cemburu ataupun usikan teman,ketepikan ska.apa yg penting adalah soal hidup kamu sendiri.jodoh dh tangan tuhan.bukan menjadi satu kesalahan jika kamu masih belum berpunya mungkin kamu perlukan masa untuk mencari pasangan yg sesuai.
8. Kamu dipaksa
tentu sukar untuk melakukan sesuatu perkara tanpa kerelaan diri kamu.jika dilakukan jua,timbul rasa jengkel dgn tidak ikhlas.jadi lebih baik tidak melakukannya dan katakan sja yg kmu tidak suka dgn perkara tersebut.

Sabtu, 17 Julai 2010

DOA

Tuhanku,
seandainya telah engkau catatkan,
dia menjadi milik ku,
tercipta buatkan dekatkanlah dirinya dengan diriku,
tuhanku,
jika dia ditakdirkan bukan milik ku tidak tercipta buat ku,
bawalah diri ku dari rasa kecewa,
berikanlah aku kekuatkan,
mestipun tanpa dirinya,
engkau ganti kanlah yang telah hilang,
tumbuhkanlah yang telah patah,
walaupun tiada yang sama dengan dirinya,
ku pohon dan ku rayu padamu yang satu,
engkau hapuskanlah perasaan ini,
seandainya dia tidak mencintaiku,
tetapi tuhanku,
seandainya dia di takdirkan untukku,
ku pohon agar engkau sentiasa memperkuatkan cintanya,
sebagaimana kuatnya aku mencintai dirinya
amin


thank for kak khadizah for doa ne

Vampire Crew

Vampire Crew

Jumaat, 16 Julai 2010

Work

wow..20.6.2010
i start work
gila kajar2 ku kaja e..sl bru kaja pt brg yg kaca2 ane
hahaha..buat resit g kajar..hahaha
apa kta kwn ku ane...'anak ane g tungkal f kna mrh'
slalu kwn ku ckp tu..apa g f kwn ku atu sporting..p kawin dah..jhaha
aku paling muda tu sna a./.hehehe
yth suka ku plg kaja e